Kenya - TSAVO EAST

Máme za sebou dva dny na Safari Tsavo East v Keni a hromada fotek bez příběhu nedokáže dobře vykreslit, co všechno jsme zažili. Náš trip začal ještě před východem slunce kdy nás před hotelem čekal řidič Baboo se svým Land Cruiserem v safari úpravě se zvedací střechou. K autu a řidiči se dostanu ještě později. Vyjeli jsme od hotelu a vydali se směrem safari a měli jsme tak možnost vidět probouzející se městečko Malindi a jeho okolí. Kdo by čekal, že budou ještě všichni spát, tak by se dost mýlil, protože jak vyjde v Africe slunce, všechno začíná žít. Najednou kolem nás byly tisíce stánků se vším možným, od uhlí, klacků až po potraviny všeho druhu, autoservisy připomínající spíš naše vrakoviště atd. Provoz co jsme při naší cestě viděli by se dal přirovnat k páteční Praze ve čtyři odpoledne. Motorky, tuktuky, náklaďáky ověšený vším možným a pravidla, ty tady žádný neexistujou, jede se do první krve. Cestou na safari jsme měli malou zastávku, kde jsme čekali na další skupinku a řešili první defekt, v Africe celkem běžná věc. Stáli jsme na parkovišti před obchodem prodávajícím od slepic, přes suvenýry nebo jen Coca Colu a Oreo. Berou tady i eura nebo platební karty :-)

Po výměně kola a připojení se zbytku skupiny v podobě dalšího Land Cruisera se vydáváme směr krokodýlí farma, která je téměř součástí safari. Tam nás čeká přivítání od masajských bojovníků, fotíme si krokodýly a snídáme. Cesta připomíná spíš tankodrom, ale kdo by čekal dálnici, byl by na omylu. Teď už zbývá jen pár kilometrů a čeká nás národní park Tsavo East. Náš šofér Baboo je profesionál a jeden z nejdéle sloužících řidičů přímo na safari. Ještě než vjíždíme do parku vstupní bránou sjíždíme z cesty, ozvývá se vysílačka a jdeme do akce. Podařilo se nám narazit na skupinku gepardů chystající se na lov. Po chvilce nahánění vidíme přímo lov a máme možnost fotit a natáčet gepardy i zblízka. Průvodkyně žasne, je tu jen dva měsíce a tohle ještě nezažila.

Po přivítání s gepardy jedeme přímo do parku a potkáváme celou řadu zvířat, zebry, slony, antilopy a další. Celou dobu jedeme v autě se zvednutou střechou, koukáme na všechny strany a kolikrát nevidíme vůbec nic-jenom trávu, stromy, písek nebo hlínu. Baboo brzdí vždy v ten nejlepší moment a říká "lions on the right side". Je téměř neuvěřitelný, jak dokáže dávat pozor na cestu, volat mobilem, komunikovat přes vysílačku a ještě nás upozorňovat na zvířata, kterých by si málokdo všimnul.

Dopoledne bylo poměrně náročný a tak se stahujeme do hotelu přímo v srdci Safari, teplota stoupá ke 40ti stupňům a nás čeká oběd. Kolem hotelu pobíhají opice, hyeny a hromada dalších zvířat.

Po obědě nás čeká ještě další výlet v rámci parku, potkáváme žirafy, několik stád slonů a dalších. Všechno je tak blízko jak jen to jde. Fotíme, natáčíme, ale první co letí batohu je telefon, protože ta krása kterou máme kolem sebe, se ničím jiným než pořádným foťákem zachytit nedá.

Zajíždíme ke stádu slonů, fotíme je zblízka, dokonce se nám podařilo vyfotit i sloní mládě ale musíme se rychle dekovat pryč, protože si nás všiml jeho tatínek a jde nám ukázat kdo je králem safari. Není to lev, ale pan otec slon, na fotkách ho poznáte :-)

V Africe se brzo stmívá takže při západu slunce zajíždíme do hotelu, večeříme, dobíjíme kameru a foťák a letíme spát. Žádný chlastání, vstává se brzo, protože safari je nejkrásnější spolu s východem slunce.

Průvodkyně je celkem na nervy, co nám zítra ukáže, zatím jsme viděli víc než ona za dvě měsíce. Ráno vyrážíme, potkáváme žirafy, supy a hromadu dalšího. Zbývá nám už snad jen hroch. Projet safari, dojet k řece a čekat, jestli se ukáže. V noci byla šílená bouřka, auto má kolikrát problém vůbec jet, ale nakonec se podaří. U hippo pointu potkáváme v řece několik hrochů, natáčíme a fotíme a jsme spokojení. Čas se krátí, povolenka do parku platí jen 24 hodin a my se musíme za chvíli ztratit. Viděli jsme toho hodně, ale kdyby tady člověk strávil rok, bylo by to málo.

Na minutu přesně opouštíme park a ve skoro 40ti stupních se vydáváme na cestu do hotelu. Auto funguje, ale všichni už umírají. Naštěstí bazén a studený pivo nás rychle regeneruje a můžeme v klidu a v pohodlí pohovky vstřebávat všechny zážitky.

Pokud se někdy budete rozhodovat, kam jet na dovolenou, dejte si do hledáčku Afriku, kde je možnost safari. Tohle co máme za sebou, byl jeden z nejsilnějších zážitků v životě